Tony Kwok

Posted on Posted in Alumni, Uit de oude doos

Tony Kwok, CE alumnus, vertelt ons in een interview hoe hij zijn studietijd heeft ervaren, waar hij zich nu mee bezig houdt en waarom hij er 13 oktober zeker bij is!

Na afloop van zijn studie Commerciële Economie heeft Tony als vrijwilliger geholpen met het organiseren van de alumnidag, voor het Domein Economie en Management. In November begon Tony’s carrière buiten de vleugels van de HvA: hij werd aangenomen als verkoop- en serviceadviseur bij de Rabobank. Dit was zijn eerste fulltime baan, waar Tony veel leuke collega’s tegen het lijf is gelopen.
Hoe Tony bij zijn huidige werkgever terecht is gekomen is misschien nog wel indrukwekkender. Op een dag leerde Tony Kwok iemand kennen bij de bushalte. ’s Ochtends kwamen ze elkaar wel eens tegen bij de bushalte, maar spraken ze niet echt met elkaar. Later, toen zij elkaar steeds vaker tegenkwamen raakten ze in gesprek. Ze praatten over hun werk en voetbal. Een romantisch verhaal, toch?
Tony vertelde aan Bas, zijn medereiziger, hoe jaloers hij wel niet was als hij tijdens zijn lunch over de campus van Nike liep. Tony vroeg Bas of hij hem in gedachte wilde houden, mocht er een plekje vrijkomen.

Een aantal maanden hoorde Tony niets, maar uiteindelijk was het zo ver: “Hi Tony! We kennen elkaar vanuit de bus. Ik heb binnenkort een opening binnen mijn team en was benieuwd of je nog steeds interesse hebt. Heb je tijd om binnenkort langs te komen voor een lunch? Gr. Bas”
Zo begon de carrière van Tony bij het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum, waar hij inmiddels 4.5 jaar met ontzettend veel plezier te werk gaat.

De HvA was voor Tony de perfecte leerschool waarin hij de basis heeft gelegd voor zijn professionele carrière. “Ik denk dat ik op de HvA de skills en competenties heb ontwikkeld die mij vandaag de dag ontzettend veel helpen in mijn huidige werk.”, aldus Tony.
Voor Tony vlogen de jaren voorbij en was het vooral een relaxte periode waarin hij veel mensen heeft leren kennen en veel gelachen heeft. Vooral heeft Tony zich goed kunnen voorbereiden op het professionele werkleven.

Wat Tony nooit zal vergeten is de Viral Marketing Campagne, die hij samen met Robin Sluijter en Fabian Savert moest optuigen voor de minor Online Marketing. Binnen no time was het filmpje van de heren 1.1 miljoen keer bekeken. Ken jij deze ook?